zeepier-op-leka-2021.reismee.nl

The aftermath

Zoals al in onze reisverhalen eerder in onze reisverhalen aan de orde gesteld heeft Wim een bijzondere band met de douane. Wordt er iemand op drugs gecontroleerd dan is het altijd Wim. Dat is al jaren zo en hij heeft (mede vanwege sterk naar kruidnagels ruikend geld) bij ons dus daarom al jaren de nick name: “Willem Hoffleder”. Afgeleid van een bekende crimineel. Niet dat we daarmee Wim als crimineel willen betitelen, maar verdacht is het wel!

Dit keer werd hij dus zowel op de heen als de terugreis weer gecontroleerd op drug. Diverse veegtesten van zijn tassen genomen en bij het uitreizen uit Noorwegen moest hij zelfs opstaan uit zijn rolstoel om te tonen dat hij geen drug onder zijn kont had verstopt. Helemaal zeker wat er gebeurt is weten we niet, maar op Schiphol kreeg hij een bijzondere ontvangst getuige het bijgevoegde filmpje:

Groot was onze verbazing dat we bijna tegelijkertijd het bericht ontvingen dat op Schiphol een drugstransport ontdekt was waarbij de drugs in bevroren vis verstopt .

Nu wisten wij dat Wim bevoren forellen had meegenomen in zijn kist. Wat er gebeurt is weten we niet, maar Wim werd toch weer aan ons overgedragen en mocht toch gewoon mee naar huis.

Nog groter wordt onze verbazing als Wim thuis in het bijzijn van Rene zijn koelbox openmaakt en werkelijk alles wit is van het poeder. Wat is er gebeurt, wij weten het niet maar we denken er wel het onze van!!!!!!!!!!

Rien

Hahaha wat een story Willem!
Welkom thuis.

marinka

ik wist het!!
welkom thuis gelukkig.

Cees Blonk

Toen ik gisteren in de krant las van die cocaïne vangt in bevroren vis zie ik nog tegen mijn vrouw: “wel toevallig, net nu Wim met bevroren vis terugkomt uit Noorwegen”. We zullen het maandag tijdens het plukken wel merken: hij mag high niet de ladder op!