zeepier-op-leka-2021.reismee.nl

Dag 8

Over vandaag valt niet zoveel veel bijzonders te melden. Of, het moet zijn dat we vanmorgen krabsalade bij het ontbijt hadden en op het brood dat we voor de lunch meenamen (Hebben we voorlopig ook weer genoeg van gehad).

Het was prachtig windstil weer. Eerst op pad om was aasmakrelen te vangen. Natuurlijk vang je die dan niet of heel moeilijk en haak je wel van allerlei schorriemorrie (gul, pollack, leng en koolvis).

De koolvis was zodanig overdadig aanwezig dat Wiegert en Dirk zelfs van stek moeste verkassen omdat Wiegert soms 4 koolvissen van ca 40 a 45 cm aan de makrelen paternoster had hangen.

Na het vangen van de makrelen (het was toen inmiddels al 12:00 uur zijn we maar weer aan de zalmringen aangemeerd in de hoop om nog een heilbot te haken. Nou dat viel tegen. De enige die iets ving was Wiegert, die met gezouten zeepieren een stuk of 8 mooie schollen omhoog haalde. Dirk viste met een hele (kleine) makreel en was het om een uurtje of 3 helemaal zat. Hij nam een een stuk lood aan de spinhengel en zei tegen Wiegert dat hij even een zeewolf ging wakker maken. Dit zijn territoriale dieren die zeker komen checken als je lawaai maakt, zoals ritmisch bonken op de bodem. Wiegert keek Dirk echter een beetje meewarig aan en dacht dat Dirk een zonnesteek had opgelopen. Echter na 5 minuten bonken met dat lood op de bodem direct naast de plek waar zijn makreel lag te wachten kreeg hij beet en haalde inderdaad een zeewolf naar boven.

Vanavond Karl Oddvar op de koffie gehad en gehoord van zijn plannen voor het renoveren van het huis. Karl Oddvar dacht dat de kans groot was dat we volgend jaar april/mei gewoon konden komen. Na het afrekenen zijn we vroeg naar bed omdat we morgenochtend vroeg willen gaan vissen en dan om 12:00 uur teruggaan naar huis om de boel in te pakken voor de terugreis.

Ruud Burggraaf

Een goede en veilige thuisreis gewenst
Leuk om jullie te volgen op jullie visreis.

George

goede terug reis en hoop dat jullie toch nog wat vis konden meenemen

marinka

Ik heb weer genoten van de reisverslagen en bijpassende foto''s in zeer bekende poses van Wim. Even lekker uitbuiken is een mooi begrip geworden, maar hij heeft gelijk!! Prachtige exemplaren hebben jullie gevangen en nog niet eens zo klein ook. Gesmuld is er ook van de, volgens mij, heerlijke krabsalade. Dat neemt niemand meer van jullie af. Goede vangst nog, geniet en een veilige terug reis gewenst.

Els

Dirk, bedankt voor de uitgebreide visverhalen ik heb er van genoten.
Voor morgen een goede terugreis gewenst.

Rinus

Ik heb echt wel genoten van jullie belevenissen , mooie foto en vreemde vangsten, en wenst jullie een veilige terug reis